خدمات پرفورمنس مارکتینگ شامل چیست؟

بازاریابی عملکرد یا پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

بازاریابی عملکرد، اصطلاحی برای خدمات بازاریابی آنلاین است. در این روش، شما در صورت انجام اقدامات خاصی از سمت کاربر، هزینه ای را پرداخت می‌کنید. به عنوان مثال، زمانی که یک کاربر روی صفحه شما کلیک می کند یا از شما خرید می کند. از حساب شما کم می شود.

به طور کل پرفورمنس مارکتینگ (Performance marketing) به شکلی از بازاریابی دیجیتال اشاره دارد که در آن برندها تنها پس از دستیابی به اهداف تجاری یا زمانی که اقدامات خاصی مانند کلیک، فروش یا سرنخ انجام شده است، به تیم پرفورمنس مارکتینگ هزینه پرداخت می کنند.

میزان این هزینه ها به عملکرد آگهی بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه تبلیغات ممکن است با توجه به تعداد دفعاتی که در یک سایت نمایش داده می شود، تعداد دفعاتی که از یک لینک تبلیغاتی استفاده می شود یا تعداد دفعاتی که منجر به فروش محصول می شود، متفاوت باشد.

به عبارت دیگر، بازاریابی مبتنی بر عملکرد است.

بازاریابی عملکرد یا پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

خدمات پرفورمنس مارکتینگ تاپ سئو

اگر مایل هستید از خدمات حرفه ای پرفورمنس مارکتینگ تاپ سئو استفاده کنید، می توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

در دنیای تبلیغات آنلاین از استراتژی بازاریابی عملکردی یا پرفورمنس مارکتینگ به عنوان بهترین روش برای تبلیغات هدفمند و مقرون به صرفه یاد می شود. در این روش تمام کارها بر اساس معیارهای مشخص و اهداف دقیق انجام می شود و هیچ معیاری خارج از اعداد و آمار وجود ندارد.

به طور خلاصه، در رویکرد پرفورمنس مارکتینگ، اگر تبلیغ یا اقدامی قابل اندازه گیری و گزارش نباشد، اصلاً نباید وجود داشته باشد.  بهینه سازی و تحلیل، رکن اصلی کمپین های دیجیتال مارکتینگ بوده و هست. در رویکرد هزینه و عملکرد زمانی، تنها در کانال هایی انجام می شود که بازگشت سرمایه مناسب و هزینه کم برای هر خرید یا سرنخ داشته باشند.

خدمات پرفورمنس مارکتینگ شامل چیست؟

موارد زیر از جمله کانال های مناسب برای بازاریابی کاربردی مجموعه شما هستند.

  • بازاریابی  CRM
  • بازاریابی وابسته
  • تبلیغات بنری
  • شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

مراحل بازاریابی عملکرد چیست؟

موفقیت در بازاریابی عملگرا 5 مرحله دارد. این مراحل عبارتند از:

مراحل-بازاریابی-عملکرد

  1. تعیین هدف
  2. انتخاب شبکه بازاریابی مناسب
  3. برنامه ریزی
  4. نظارت بر کمپین های تبلیغاتی
  5. مدیریت هزینه

مزایای بازاریابی عملکرد

کانال های گسترده

فرصت ها برای تبلیغ کنندگان در طیف وسیعی از کانال های مختلف مانند تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، سرچ و ایمیل گسترش یافته است. به همین دلیل، می توانید فرصت های خود را برای بازدهی بالاتر گسترش دهید.

ریسک کم و بازگشت سرمایه

این روش بازاریابی یک رویکرد سرمایه گذاری با ریسک کم است که به مرور زمان بازگشت سرمایه واضح تری به شما می دهد. در این روش، شما اطلاعاتی را دریافت می‌کنید که آیا برای اطمینان از بازگشت سرمایه مثبت، نیاز به تنظیماتی در کمپین خود دارید یا خیر.

سرعت و رشد بالا

بازاریابی عملکردی با سرعتی تصاعدی در حال رشد است. از برندهای بزرگ گرفته تا شرکت های کوچکتر، همه به آن توجه می کنند و آن را جزء کلیدی استراتژی بازاریابی خود قرار می دهند.

بهترین کانال های پرفورمنس مارکتینگ

چه کانال هایی برای پرفورمنس مارکتینگ بهتر عمل می کنند؟ پنج نوع پرفورمنس مارکتینگ وجود دارد که آژانس‌ها و تبلیغ‌کنندگان از آنها برای هدایت ترافیک استفاده می‌کنند:

احتمالا اخیراً تبلیغات نمایشی زیادی دیده اید. این تبلیغات در کنار فید خبری فیس بوک شما یا در بالا یا پایین صفحه وب خبری که به تازگی بازدید کرده اید ظاهر می شوند.

بسیاری از شرکت‌ها هنوز با تبلیغات نمایشی که از محتوای تعاملی، ویدیوها و طراحی گرافیکی جذاب استفاده می‌کنند، به موفقیت دست می‌یابند.

نحوه عملکرد بازاریابی عملکردی

هزینه-های-پرفورمنس-مارکتینگ

تبلیغ‌کنندگان، تبلیغات خود را در یک کانال معین قرار می‌دهند. و سپس بر اساس نحوه عملکرد آن تبلیغ هزینه پرداخت می‌کنند. برای پرفورمنس مارکتینگ چند روش مختلف برای پرداخت وجود دارد:

  1. هزینه به ازای هر کلیک (CPC)

تبلیغ کنندگان بر اساس تعداد دفعاتی که روی تبلیغ آنها کلیک شده است، هزینه ای پرداخت می کنند.

  1. هزینه به ازای هر نمایش (CPM)

برداشت ها در اصل نماهایی از تبلیغ شما هستند. با CPM، شما به ازای هر هزار بازدید پول پرداخت می‌کنید (بنابراین، برای مثال، اگر 25000 نفر تبلیغ شما را مشاهده کنند، نرخ پایه خود را 25 برابر می‌کنید).

  1. هزینه به ازای هر فروش (CPS)

با CPS، فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که فروشی را انجام می‌دهید که توسط یک تبلیغ انجام شده باشد.

  1. هزینه هر سرنخ (CPL)

بسیار شبیه هزینه هر فروش است. با CPL زمانی که شخصی برای چیزی ثبت نام می کند، مانند خبرنامه ایمیل یا وبینار، شما هزینه ای پرداخت می کنید. CPL سرنخ ایجاد می کند، بنابراین می توانید مشتریان را پیگیری کنید و فروش را افزایش دهید.

  1. هزینه هر اکشن (CPA)

مشابه CPL و CPS است اما کلی تر است. با این ساختار، زمانی که مصرف‌کنندگان یک اقدام خاص را انجام می‌دهند. (که می‌تواند شامل فروش، اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس، بازدید از وبلاگ شما و غیره) باشد، تبلیغ‌کنندگان پرداخت می‌کنند.


آیا پرفورمنس مارکتینگ شامل سئو می شود؟

آینده پرفورمنس مارکتینگ منشعب شده است و اکنون شامل هر رویکرد بازاریابی است که برند شما را بهبود می بخشد. با این حال، زمینه های اصلی تمرکز عبارتند از: بازاریابی ایمیلی، بازاریابی جستجو SEO و PPCو بهینه سازی نرخ تبدیل، بازاریابی محتوا و بسیاری موارد دیگر.

هدف پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

اگر می خواهید به نتایج دلخواه، به خصوص فروش بیشتر دست یابید، بهترین مخاطب افرادی هستند که بیشترین زمان را در اینترنت می گذرانند. معمولاً بسیاری از کسب و کارها به سمت پرفورمنس مارکتینگ می روند. زیرا هزینه پس از رسیدن به هدف پرداخت می شود.

اما باید مراقب باشید، بر اساس اطلاعات موجود، به سراغ افرادی بروید که دقیقاً مخاطب شما هستند. و احتمال بیشتری وجود دارد که با کمک آنها به اهداف شما دست پیدا کنید.

پرفورمنس مارکتینگ می تواند بسیار پیچیده باشد. برای مشاهده بازدهی بالا، ضروری است که آژانس پرفورمنس مارکتینگ خود را هوشمندانه انتخاب کنید. آژانسی را پیدا کنید که پیچیدگی ها را درک کند و نتایج بهینه را ارائه دهد.

برای اطلاع از سرویس ها و هماهنگی های لازم با کارشناسان ما در تاپ سئو تماس باشید.

تلفن تماس : 09921611323

سوالات متداول

فهرست